U ovom desetljeću tajna kupnja jedan je od najtoplijih trendova u svim trgovinama. Samo u Sjedinjenim Državama, industrija se procjenjuje na više od 600 milijuna dolara bez znakova usporavanja. Iako praktički svaka industrija uključuje usluge tajne kupovine, najbolje tvrtke za koje se zna da kod njih možete raditi kao skriveni kupac uključuju maloprodaju, bankarstvo/financije, lokale brze hrane i benzinske postaje/prodavaonice mješovite robe.
Tajna kupovina omogućuje pojedincima da se predstavljaju kao redoviti kupci dok zapravo procjenjuju tvrtku, proizvod ili uslugu. Tajni kupci, poznati i kao skriveni kupac, rade prema vlastitom rasporedu i uživaju u svim pogodnostima koje idu uz samozapošljavanje. Osim toga, kao skriveni kupac možete besplatno uživati u nizu proizvoda i/ili usluga.
Iako biti skriveni kupac svakako može biti zabavno, kao i svaki drugi posao, posao je vrlo ozbiljan. Cilj tajne kupnje je pružiti nepristranu procjenu u vezi s korisničkom uslugom tvrtke, kvalitetom i/ili dostupnošću proizvoda i ukupnim iskustvom kupnje. Općenito, tvrtke koriste izvješća o tajnoj kupnji kao način poboljšanja svoje tvrtke.
Ako tražite posao kao skriveni kupac, dobra je ideja surađivati s više od jedne tvrtke. Ovo je osobito istinito ako se nadate da ćete imati stabilan tijek rada. Kada se upišete u tvrtku za tajnu kupnju, od vas se može tražiti da potpišete ugovor o povjerljivosti i/ili dopustite tvrtki da izvrši provjeru prošlosti.
Ako tajnu kupnju planirate pretvoriti u karijeru s dijelom ili punim radnim vremenom, morat ćete se ponašati profesionalno, pridržavati se svakog aspekta bilo kojeg/svih ugovora, ostati motivirani marljivo raditi i biti ponosni na svaku procjenu.
Kada dobijete zadatak kao skriveni kupac, dobit ćete niz smjernica kojih se trebate pridržavati tijekom ocjenjivanja. U većini slučajeva također ćete dobiti upitnik koji trebate ispuniti i koji će vam služiti kao procjena. Većina pitanja zahtijeva standardne odgovore od jedne riječi. Drugi, međutim, mogu zahtijevati da razradite određeno iskustvo ili objasnite svoje stajalište o jednoj ili više poslovnih politika.